Πολιτικές στάθμευσης για κοινόχρηστα συστήματα μετακινήσεων

Είναι γεγονός πως τα ιδιωτικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να ασκούν μεγάλη πίεση στους δημόσιους χώρους πολλών ευρωπαϊκών πόλεων. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις, όπως τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το περπάτημα και την ποδηλασία. Τα κοινόχρηστα συστήματα μετακινήσεων (shared mobility) αναδεικνύονται ως μια πολλά υποσχόμενη επιλογή, ωστόσο η αποτελεσματική τους προώθηση παραμένει πρόκληση. Ωστόσο, ένα σημαντικό ζήτημα που έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια είναι η στάθμευση που συνδέεται με τη μικροκινητικότητα. Συνεπώς, η ανάπτυξη κατάλληλων πολιτικών στάθμευσης για τα κοινόχρηστα οχήματα είναι καθοριστική για την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και τη μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών.

Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο PARSMO στοχεύει στη βελτίωση πολιτικών στάθμευσης που θα υποστηρίξουν τα κοινόχρηστα συστήματα μετακινήσεων μέσα από τη συνεργασία εταίρων και εμπλεκόμενων φορέων. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκει την ενσωμάτωση υπηρεσιών κοινόχρηστων οχημάτων σε οικιστικές αναπτύξεις και στα τοπικά /περιφερειακά ρυθμιστικά πλαίσια, καθώς και τη βελτιστοποίηση των διατροπικών κόμβων ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Επιπλέον, θα αναπτύξει μέτρα πολιτικής στάθμευσης ειδικά προσαρμοσμένα στις υπηρεσίες κοινόχρηστων συστημάτων μετακινήσεων, ενώ θα προωθήσει τα οφέλη της στους σχετικούς φορείς.

Ως εκ τούτου, το έργο PARSMO θέτει ως απώτερο σκοπό να μειώσει την ιδιοκτησία ιδιωτικών αυτοκινήτων, να περιορίσει τη χωρική πίεση στους δημόσιους χώρους και να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων. Παράλληλα, θα ενισχύσει την κοινή κινητικότητα σε περιοχές όπου βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο, αξιοποιώντας βέλτιστες πρακτικές από όλη την Ευρώπη. Σημειώνεται πως το PARSMO διαφοροποιείται από άλλες πρωτοβουλίες χάρη στην καινοτόμο εστίασή του στις πολιτικές στάθμευσης.

Στο έργο πρόκειται να συνεργαστούν έμπειροι και λιγότεροι έμπειροι εταίροι από 6 χώρες (Βέλγιο, Ιταλία, Ελλάδα, Σερβία, Πολωνία και Σουηδία) οι οποίοι ανήκουν στις 5 περιφέρειες του Προγράμματος Interreg Europe, προκειμένου να δημιουργήσουν θετικό αντίκτυπο μέσω της κοινοχρησίας οχημάτων και της βελτίωσης των πολιτικών στάθμευσης.

Τίτλος Έργου : Πολιτικές στάθμευσης για κοινόχρηστα συστήματα μετακινήσεων

Χρονική Διάρκεια Έργου: 48 μήνες (01 Μαΐου 2025 – 30 Απριλίου 2029)

Ιστοσελίδα Έργου: https://www.interregeurope.eu/parsmo

Πλαίσιο & Ποσό Χρηματοδότησης Έργου: Πρόγραμμα Interreg Europe, Συνολικός προϋπολογισμός: 1,591,914.00€

Επιστημονικός Υπεύθυνος (Πα.Δ.Α.): Παπαντωνίου Παναγιώτης, Αναπληρωτής καθηγητής

Κοινοπραξία – Συνεργαζόμενοι Φορείς:

  1. Δήμος Μπρίντιζι, Ιταλία (Eπικεφαλής Εταίρος)
  2. Autodelen.net, Βέλγιο
  3. Πόλη Άσσελτ, Βέλγιο
  4. Οργανισμός Περιφερειακής Ανάπτυξης Rzeszow, Πολωνία
  5. Περιφέρεια Πελοποννήσου, Ελλάδα
  6. Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Ελλάδα
  7. Περιφέρεια Κρόνομπεργκ, Σουηδία
  8. Πόλη του Κραγκούγιεβατς, Σερβία

Ερευνητικές Δημοσιεύσεις/ Αποτελέσματα / Πατέντες: Το παρόν έργο ξεκίνησε 01 Μαΐου 2025 συνεπώς δεν υπάρχουν ακόμη δημοσιεύσεις ή ερευνητικά αποτελέσματα.

Προηγούμενο άρθροΓραφεία Πρακτικής Άσκησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Επόμενο άρθροΠΡΑΞΗ