ΓΡΑΦΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σκοπός της συγκεκριμένης Πράξης είναι η υποστήριξη του διδακτικού έργου του ακαδημαϊκού προσωπικού του ΠΑΔΑ καθώς επίσης και η βελτίωση της συνολικής μαθησιακής εμπειρίας των φοιτητών/τριών. Η Πράξη υποστηρίζει το Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης του Πανεπιστημίου που αποτελεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 51 του ν. 4009/2011, την αρμόδια πανεπιστημιακή δομή για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης στο πανεπιστήμιο, ακολουθώντας διεθνή πρότυπα και πρακτικές (Centers for Teaching and Learning). Με την βοήθεια της συγκεκριμένης Πράξης το ΚΕΔΙΜΑ του ΠΑΔΑ στοχεύει στη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης, καινοτομίας και συνεχούς βελτίωσης του διδακτικού έργου στο Πανεπιστήμιο, υποστηρίζοντας τους διδάσκοντες στο διδακτικό τους έργο, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Οι δράσεις του Κέντρου στο πλαίσιο του Έργου εμπλέκουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, φοιτητές/τριες) και έχουν τους παρακάτω επιμέρους στόχους:

  • να υποστηριχθεί το κύριο και βοηθητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου, και κυρίως οι νέοι διδάσκοντες, μέσω του σχεδιασμού Κύκλων Μάθησης με έμφαση σε καινοτόμες πρακτικές και προσεγγίσεις για την εκπαίδευση ενηλίκων και την Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική
  • να ενημερωθούν και να υποστηριχθούν οι διδάσκοντες ως προς τη χρήση νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στη διδασκαλία και μάθηση
  • να συντελέσει στην ανταπόκριση του ΠΑΔΑ στα κριτήρια ποιότητας και αποτελεσματικότητας που διαμορφώνονται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ)
  • να προωθηθεί η επικοινωνία των διδασκόντων μεταξύ τους για την ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με επιτυχημένες πρακτικές ή προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την άσκηση του διδακτικού τους έργου
  • να αναπτυχθεί ιδρυματικό αποθετήριο με καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό που σχετίζεται με τη διδασκαλία και τη μάθηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και καλών πρακτικών
  • να καλλιεργηθεί η συνεργασία με άλλες αντίστοιχες δομές των ΑΕΙ της ημεδαπής και της αλλοδαπής και να αναπτυχθούν κοινές δράσεις και συνέργειες

    Τίτλος Έργου: ΓΡΑΦΕΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

     Χρονική Διάρκεια Έργου: 17 μήνες

    Ιστοσελίδα Έργου: https://ctl.uniwa.gr

    Πλαίσιο & Ποσό Χρηματοδότησης Έργου: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», Κωδικός ΟΠΣ 5161708, Ποσό 140.000 ευρώ

    Επιστημονικός Υπεύθυνος (Πα.Δ.Α.): Ιωάννης Ψαρομήλιγκος, Καθηγητής, Συντονιστής Κέντρου Διδασκαλίας & Μάθησης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

    Κοινοπραξία – Συνεργαζόμενοι Φορείς: –

    Ερευνητικές Δημοσιεύσεις/ Αποτελέσματα / Πατέντες

    Τα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνουν:

    • Οργάνωση και Ανάπτυξη του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης: Το Κέντρο εγκαταστάθηκε στην Αίθουσα 1 του Συνεδριακού Κέντρου Αρχαίου Ελαιώνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
    • Ιδρυματικό Αποθετήριο: Το Κέντρο δημιούργησε ιδρυματικό αποθετήριο για την ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που είναι ανοιχτό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του ιδρύματος (https://kedima.uniwa.gr/).
    • Εκπαιδευτικές Δράσεις – Κύκλοι Μάθησης: Το Κέντρο σχεδίασε μια σειρά κύκλων μάθησης σε διάφορα αντικείμενα όπως: Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική & Φοιτητοκεντρική Μάθηση, Εφαρμόζοντας τη Βιωματική Μάθηση, Ψηφιακά Υποστηριζόμενη Μάθηση στο Περιβάλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης, Μάθηση με βάση την Ομάδα (Team-based learning), Τεχνολογία στην Ανώτατη Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαπολιτισμικότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, δημοσιότητα και προβολή του Κέντρου: Δημιουργία δικτυακής πύλης (https://ctl.uniwa.gr), Διοργάνωση ημερίδων προβολής των δράσεων του έργου, 1ο Συνέδριο ΚΕΔΙΜΑ – Ένα Έτος Καινοτομίας, Δημιουργικότητας & Μάθησης» (30 Σεπτεμβρίου 2023), Δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Linkedin κ.λπ.). Το ΚΕΔΙΜΑ διαθέτει ιστοσελίδες προβολής στο facebook, Linkedin και Youtube (http://www.youtube.com/@CTLUniWA).

Προηγούμενο άρθροΝομοθετικά & Κανονιστικά Πλαίσια για την Ηθική Πρακτική της ΤN
Επόμενο άρθροreLees