Οι στόχοι του έργου είναι η ανάπτυξη μεθόδων, εργαλείων και δεξιοτήτων για τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών εμπνευσμένων από διαφορετικά πολιτιστικά υπόβαθρα για την προώθηση της πολιτιστικής και γλωσσικής ευαισθητοποίησης. Το πρότζεκτ θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ανάγκης για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις χωρίς αποκλεισμούς που προωθούν την ενσυναίσθηση και τη δημιουργικότητα, υιοθετώντας μια προσέγγιση οικοδόμησης κοινότητας και διευκολύνοντας την ομάδα να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ελκυστικές μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν το πολιτιστικό κεφάλαιο των χωρών της ΕΕ.
Το έργο αυτό θα χρησιμοποιήσει το λογισμικό eShadow για να επιτρέψει την ανάπτυξη ελκυστικών μαθησιακών παρεμβάσεων ψηφιακής αφήγησης στις εμπλεκόμενες χώρες. Χρησιμοποιώντας το eShadow, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν και να υλοποιήσουν μαθησιακές παρεμβάσεις βασισμένες σε έργα που συνδυάζουν πολλαπλές μορφές ψηφιακών μέσων για την παραγωγή δραματοποιημένων ψηφιακών ιστοριών. Με αυτόν τον τρόπο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές εργάζονται στην πραγματικότητα στο πλαίσιο μιας προσέγγισης STEAM. Ενισχύονται οι καλλιτεχνικές (θέατρο σκιών, αφήγηση ιστοριών – Τέχνες) και ψηφιακές δεξιότητές τους (eShadow- ψηφιακή τεχνολογία).
Στόχος αυτού του διακρατικού έργου είναι να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς τα μέσα για να αναπτύξουν τον μαθησιακό σχεδιασμό και τις ψηφιακές τους δεξιότητες, ώστε να συνδημιουργήσουν με τους μαθητές τους ελκυστικά, χωρίς αποκλεισμούς μαθησιακά περιβάλλοντα. Η καινοτόμος χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας θα τονώσει τη δημιουργικότητα και θα διευκολύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ όλων των μαθητών, ενισχύοντας τους δεσμούς και παρέχοντας ευκαιρίες στους μαθητές που προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα να ακουστούν (π.χ. μοιράζοντας τις ιστορίες/παραδόσεις της ζωής τους).
Αυτού του είδους η υποστήριξη της δημιουργικότητας και της μάθησης των μαθητών σε ένα συνεργατικό μαθησιακό περιβάλλον ευθυγραμμίζεται σίγουρα με τις πολιτικές της ΕΕ για την προώθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων και προσφέρει νέες ευκαιρίες για την αποτελεσματική ένταξη των μεταναστών μαθητών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να υψώσουν τη φωνή τους μέσω των ιστοριών που δημιουργούν και να προωθήσουν μια διαπολιτισμική κατανόηση με την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων στα μέσα ενημέρωσης, ώστε οι μαθητές να γίνουν ενεργοί χρήστες των σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.
Τίτλος Έργου: Ιστορίες για όλους: Αναπτύσσοντας καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για να διευκολύνουμε την οργάνωση και διατήρηση κοινοτήτων εκπαιδευτικών που θα προάγουν την ενσυναίσθηση και την κοινωνική ένταξη μέσα από ψηφιακές ιστορίες για όλους.
Χρονική Διάρκεια Έργου: 30/9/2023- 30/9/2026
Ιστοσελίδα Έργου: https://www.stories4all.tuc.gr/en/home
Πλαίσιο & Ποσό Χρηματοδότησης Έργου: ERASMUS+ ΚΑ22
Επιστημονική Υπεύθυνη (Πα.Δ.Α.): Μαρία Χατζηγιάννη
Κοινοπραξία – Συνεργαζόμενοι Φορείς:
- Γερμανία Johannes Gutenberg University (JGU) – The Center for Continuing Education (ZWW)
- Ελλάδα – Πολυτεχνείο Κρήτης (Χανιά) – Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφορικών Συστημάτων και Εφαρμογών, Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (HMMY)
- Ελλάδα, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
- Πολωνία, Πανεπιστήμιο Βαρσοβίας
- Τσεχία, Pelican School για Β’θμια εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων.
Ερευνητικές Δημοσιεύσεις/ Αποτελέσματα / Πατέντες: Πλατφόρμα με υλικό: https://stories4all.coursevo.com/