Χρήση διαδικτυακών αξιολογήσεων για μεγιστοποίηση της ικανοποίηση πελατών

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η έρευνα στον τομέα του τουρισμού και της φιλοξενίας επικεντρώνεται στην εκμετάλλευση του διαδικτυακού περιεχομένου που δημιουργείται από τους καταναλωτές για τη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών και της συνολικής απόδοσης της επιχείρησης. Αυτές οι κριτικές χρησιμεύουν ως πολύτιμα εργαλεία για τη διερεύνηση της ικανοποίησης και των προτιμήσεων των πελατών. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι δεν έχουν όλα τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών την ίδια βαρύτητα στην επιρροή της ικανοποίησης, με τη σχέση μεταξύ της απόδοσης του χαρακτηριστικού και της ικανοποίησης να παρουσιάζει συχνά μη γραμμικά ή ασύμμετρα χαρακτηριστικά. Η κατανόηση αυτών των ασύμμετρων επιδράσεων είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία ώστε να προσαρμόζουν αποτελεσματικά τις υπηρεσίες τους σε διαφορετικά τμήματα πελατών. Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη να εμβαθύνουμε στις συγκεκριμένες επιπτώσεις των διαφόρων χαρακτηριστικών των υπηρεσιών στην ικανοποίηση των πελατών σε διαφορετικούς τύπους πελατών. Τέτοιες γνώσεις μπορούν να ενημερώσουν τις διαδικασίες λήψης στρατηγικών αποφάσεων που αποσκοπούν στην ενίσχυση της ικανοποίησης και στη βελτιστοποίηση της παροχής υπηρεσιών.

Μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ξενοδοχεία έγκειται στην ανάλυση των δεδομένων των αξιολογήσεων και στην αποτελεσματική αξιοποίηση των πληροφοριών που παρέχουν για σκοπούς λήψης αποφάσεων. Συνεπώς, δικαιολογείται περαιτέρω έρευνα για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς και των προτιμήσεων των ταξιδιωτών, επιτρέποντας στους διαχειριστές του τουρισμού να διαμορφώσουν στρατηγικά σχέδια για τη βελτίωση των υπηρεσιών.

Ο απώτερος στόχος του έργου είναι να αναπτυχθεί ένα καινοτόμο σύστημα χρήσης πληροφοριών από διαδικτυακές κριτικές στη λήψη αποφάσεων με στόχο την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών των ξενοδοχείων. Αυτό θα αυξήσει τις αξιολογήσεις των ξενοδοχείων και θα επηρεάσει τα κέρδη του ξενοδοχείου. Ως αποτέλεσμα, εάν κατασκευαστεί ένα τέτοιο σύστημα θα δημιουργήσει ένα καινοτόμο βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για τη διαχείριση ικανοποίησης των πελατών.

Τίτλος Έργου: Χρήση περιεχομένου που δημιουργείται από πελάτες (CGC) για την προσαρμογή του μείγματος υπηρεσιών και τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των πελατών: μια εμπειρική μελέτη σε ξενοδοχεία

Χρονική Διάρκεια Έργου: 03/24-12/25

Ιστοσελίδα Έργου: www.cgc4hotelsstudy.gr

Πλαίσιο & Ποσό Χρηματοδότησης Έργου: Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών), Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0)” στην Υποδράση 2.

Επιστημονικός Υπεύθυνος (Πα.Δ.Α.): ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ

Κοινοπραξία – Συνεργαζόμενοι Φορείς: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά

Athanasopoulou, P., Giovanis, N.A., Papakyriakoulos, D., Gdonteli, K, and Choustoulakis, M. (2025).  The role of traveler type and hotel star rating in the effect of hotel service attributes on customer satisfaction. Journal of Information Systems Engineering and Management (JISEM), 10(34s), 413-421. https://doi.org/10.52783/jisem.v10i34s.5817. (Scopus indexed)

Συμμετοχές σε διεθνή συνέδρια:

  1. Euromed Academy of Business Conference 11-13/09/2024, Piza, Italy
  2. International Marketing Trends Conference, Venice 23-25/01/2025
  3. International Conference on Hospitality Management (ICHOMA), Dubai, UAE, 12-13/02/2025

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων:

  1. Athanasopoulou, P., Giovanis, N.A., Gdonteli, K., and Choustoulakis, E. (2024) Satisfying hotel customers according to their culture: an analysis of online reviews. In: Vrontis, D, Weber, Y. and Tsoukatos, E. (eds), Global Business Transformation in a turbulent era. 17th Annual Conference of the Euromed Academy of Business, Pisa, Italy, 11-13/09/2024, pp. 1073-1075. Euromed Press, ISBN: 978-9925-628-01-8. (Web of Science indexed)
  2. Giovanis, N.A., Athanasopoulou, P., Papakyriakopoulos, D. and Choustoulakis, E. (2024) The asymmetric effects of multi-attributes extracted from online reviews on hotel ratings: the role of culture. In: Vrontis, D, Weber, Y. and Tsoukatos, E. (eds), Global Business Transformation in a turbulent era. 17th Annual Conference of the Euromed Academy of Business, Pisa, Italy, 11-13/09/2024, pp. 284-290. Euromed Press, ISBN: 978-9925-628-01-8. (Web of Science indexed)
  3. Giovanis, N.A., & Athanasopoulou, P. (2025) Asymmetric Effects of User Generated Multi-Attribute Evaluation on Hotel Online Ratings: Do They Vary Among Cultures? Proceedings of 26th International Marketing Trends Conference, Venice, Italy (23-25/01/25), ed. Alberto Pastore, Julien Schmitt, Julio Jimenez, Klaus-Peter Wiedmann, Paris-Venice Marketing Trends Association.
  4. Athanasopoulou, P., Giovanis, N.A., Papakyriakopoulos, D., and Gdonteli, K. (2025) The role of customer and hotel star rating in the effect of hotel service attributes on customer satisfaction: evidence from online reviews. Proceedings of the International Conference on Hospitality Management (ICHOMA – 25), 12- 13/02/2025, Dubai, UAE.

Εργασίες που έχουν γίνει δεκτές για παρουσίαση και σε μελλοντικά συνέδρια

  1. Athanasopoulou, P., Giovanis, N.A., Choustoulakis, M., and Papakyriakoulos, D. (2025-accepted for presentation) Using information mined from online reviews to develop customized services: a study in hospitality. Proceedings of the International Product Development Management Conference (IPDMC), Porto, Portugal, 11-13/06/25.
  2. Athanasopoulou, P., Giovanis, N.A., Papakyriakoulos, D., and Choustoulakis, M. (2025-accepted for presentation). Where are you from and how are you satisfied? Asymmetric effects of service attributes on customer satisfaction and the moderating effect of culture. Proceedings of the Global Marketing Conference (GMC), Hong Kong, 24-27/07/25.
  3. Papakyriakopoulos, D., Giovanis, A. and Athanasopoulou, P. (2025-accepted for presentation). Asymmetric Effects Of Service Attributes on Traveler Satisfaction with Semi Supervised Topic Modelling, Proceedings of the Leading and Managing In The Digital Era – Shaping the future with AI and Data Analytics Conference, Athens, GR, 13-14/06/2025.
Προηγούμενο άρθροΠρακτική Άσκηση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ακαδημαϊκών ετών 2022-2023 & 2023-2024
Επόμενο άρθροRALLY