
Το έργο METODIC αποσκοπεί στην ανάπτυξη των πράσινων ικανοτήτων των φοιτητών των Τμημάτων μηχανικών κλωστοϋφαντουργίας σε Πανεπιστήμια της Κένυας, της Αιθιοπίας και της Ουγκάντας, με την εισαγωγή ενός νέου προπτυχιακού μαθήματος μικτής μάθησης για βιώσιμα και κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Κατανοώντας τη σημασία της σύνδεσης με τη βιομηχανία και της διατήρησης της σχέσης μεταξύ ακαδημαϊκού χώρου και επιχειρήσεων, το έργο στοχεύει στην υποστήριξη του προσωπικού των αφρικανικών Πανεπιστημίων, μέσω της δημιουργίας Κέντρων Συνεργασίας (που αρχικά θα λειτουργήσουν σε τμήματα του τομέα κλωστοϋφαντουργίας), ως υπηρεσία που θα προσφέρουν τα πανεπιστήμια στη βιομηχανία. Τέλος, για να προσφέρει ευκαιρίες σε όλους τους εμπλεκόμενους και να χτίσει γέφυρες για μια πραγματικά διεθνοποιημένη εκπαίδευση που θα είναι προσβάσιμη από όλους, το έργο θα διερευνήσει την ανάπτυξη πλαισίου για κοινά μαθήματα μεταξύ πανεπιστημίων και νέων συστημάτων κινητικότητας, ώστε να διασφαλιστεί η μεταφορά γνώσης για μια παγκοσμιοποιημένη εκπαιδευτική εμπειρία. Το σημείο εκκίνησης θα είναι, φυσικά, το μάθημα που θα δημιουργηθεί και θα εφαρμοστεί στο πλαίσιο του έργου.
Αναφορικά με την υποσαχάρια Αφρική, πρόκειται για μια μεγάλη περιοχή με 49 χώρες και πληθυσμό άνω του 1 δισεκατομμυρίου. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και την δημιουργία μελλοντικών στελεχών, αλλά υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού. Η ποιότητα του κλάδου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους καθηγητές, αλλά οι μισθοί, οι συνθήκες διαβίωσης και τα ζητήματα ασφάλειας τους αποθαρρύνουν να παραμείνουν στη χώρα τους. Οι γυναίκες και οι ομάδες με χαμηλό εισόδημα έχουν μικρό βαθμό εκπροσώπησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι πολιτικές θετικής δράσης δεν έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές. Η περιοχή αντιμετωπίζει επίσης ανθρωπιστικές κρίσεις και υψηλά ποσοστά ανεργίας. Η κλωστοϋφαντουργία έχει δυνατότητες για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, αλλά οι προκλήσεις των υποδομών αυξάνουν το κόστος παραγωγής και αποτρέπουν τις επενδύσεις. Παρά τις αυξημένες επενδύσεις στην έρευνα, η τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας δεν είναι ακόμη προσβάσιμη σε όλους τους φοιτητές και ένας λόγος για αυτό είναι η έλλειψη ψηφιακών επενδύσεων. Για όλους αυτούς τους λόγους κρίνεται απαραίτητη η υλοποίηση αυτού του έργου.
Τίτλος Έργου: ERASMUS+_KA2_Ενίσχυση των δεσμών μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκής κοινότητας για έναν βιώσιμο κλωστοϋφαντουργικό τομέα που προωθεί την κυκλική οικονομία στην υποσαχάρια Αφρική – METODIC
Χρονική Διάρκεια Έργου:
Ημ. Έναρξης: 01.11.2024 Ημ. Λήξης:31.10.2027
Ιστοσελίδα Έργου: https://metodic.eu/
Πλαίσιο & Ποσό Χρηματοδότησης Έργου: Erasmus+ Programme (ERASMUS) Project: [101178999] — [METODIC] — [ERASMUS-EDU-2024-CBHE]
Ποσό Χρηματοδότησης: 123.470,00 € maximum (Total Project: 799.997,00)
Επιστημονικός Υπεύθυνος (Πα.Δ.Α.):
Δρ Γεώργιος Πρινιωτάκης
Κοινοπραξία – Συνεργαζόμενοι Φορείς:
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (Πα.Δ.Α.), Ελλάδα (Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Εργαστήριο Σχεδίασης και Ανάπτυξης Πλεκτών καινοτόμων προϊόντων – ΣΑΠΚΕ, Συντονιστής
- Πανεπιστήμιο Γάνδης (UGhent), Βέλγιο
- IDEC SA, Ελλάδα
- MOI UNIVERSITY (MoiU), Κένυα
- Technical University of Kenya (TU-K), Κένυα
- Bahir Dar University (BDU), Αιθιοπία
- Jimma University, Αιθιοπία
- Ethiopian Institute of Technology–Mekelle (EiT-M), Αιθιοπία
- Busitema University (BU), Ουγκάντα
- Kyambogo University, Ουγκάντα